Reklamy Google Ads na różnych witrynach


Dotarcie do klienta poprzez reklamę internetową jest łatwe, ale pod warunkiem skorzystania z odpowiednich narzędzi. Liczy się właściwe prowadzenie kampanii oraz miejsce, w jakich prezentowane są reklamy. Oczywistym wyborem, jeśli idzie o kreowanie tego rodzaju działań, jest platforma Google Ads. Okazuje się jednak, że akcje promocyjne nie ograniczają się na przykład do wyszukiwarki. Wręcz przeciwnie, tak zwane kampanie GDN sięgają każdej witryny, która współpracuje z Google i udostępnia swoje powierzchnie na banery reklamowe. Dotyczy to dużych portali, lokalnych stron internetowych, blogów i innych. Dzięki nim zasięg kampanii jest bardzo szeroki i pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych odbiorców.

Jak dopasować reklamę do strony?

Nie ma wątpliwości, że wykorzystanie powierzchni na różnorodnych witrynach sprawia, iż dużo łatwiej dociera się do klienta potencjalnie zainteresowanego określoną ofertą. Nie ma znaczenia, czy chodzi i produkt, czy usługę. Reklamy można ukierunkować na dwa sposoby. Pojawiają się one na przykład na stronie, która swoją tematyką odnosi się do reklamowanego produktu. Przykład? Na portalu dla biegaczy pojawiają się banery reklamujące buty do biegania. Wiadomo, że w takim przypadku odbiorca może się zainteresować propozycją, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że regularnie biega i może potrzebować odpowiedniego sprzętu bądź odzieży. Inna metoda to prezentowanie reklam odbiorcom o określonej charakterystyce. Mowa na przykład o wieku, płci czy miejscu zamieszkania. W tym przypadku tematyka strony internetowej nie ma znaczenia, bo kluczowym parametrem jest zdefiniowany użytkownik witryny.

Bez względu na kierunek umiejscowienia reklam warto mieć świadomość, że tego rodzaju kampania ma duże znaczenie dla osiągnięcia oczekiwanego efektu. Dlatego reklamy produktowe cieszą się dużą popularnością, a w przypadku sklepów internetowych są jednym z podstawowych rozwiązań marketingowych. Pozwalają skutecznie i stosunkowo szybko dotrzeć do klienta zainteresowanego określoną ofertą.